VOLGENDE WEEK NAAR BALI - Reisverslag uit Sagan, Indonesië van Mirjam With - WaarBenJij.nu VOLGENDE WEEK NAAR BALI - Reisverslag uit Sagan, Indonesië van Mirjam With - WaarBenJij.nu

VOLGENDE WEEK NAAR BALI

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Oktober 2014 | Indonesië, Sagan

Jeeeeej eerst het goede nieuws: aanstaande maandag gaan we naar Bali t/m de zondag erop!

Nu mijn verhaal vanaf waar ik gebleven was: het karaoke!
Het karaoke was iets anders dan we ons hadden voorgesteld. Hier huur je een kamer met een karaoke installatie en ga je gezellig met je vrienden zitten zingen. Geen gezellige bruine kroeg dus, waar je je eerst wat moed in kan drinken.. Gelukkig bleek de Indo die we bij ons hadden een zangtalent, dus gelukkig wilde hij vaak de microfoon. Tijdens het zingen hebben we lekker zitten eten (nouja, ik kreeg m'n eten pas 10 minuten voor we vertrokken). Dat is trouwens typisch Indonesisch: je krijgt hier je eten niet tegelijk. En als je je eten al hebt gekregen, wacht je ook niet tot iedereen het heeft, maar begin je gewoon alvast! Erg gezellig!

Zondag hebben we lekker aan ons zwembad gelegen en zijn we 's avonds uit eten gegaan.

Maandag was onze eerste college dag! We hebben gelukkig 1 a 2 uur college per dag. Soms staan er wel wat meer ingepland, maar die worden dan verzet, waardoor we er 'helaas' niet meer bij kunnen zijn. Erg druk hier dus, haha! De colleges zijn onwijs simpel hier. We volgen het 4e jaars programma. Een van de eerste colleges ging over 'systemen'. Op de sheets stonden dingen als: 'input>proces>output = systeem'. Vervolgens moesten mensen voorbeelden van systemen gaan noemen en kreeg je antwoorden te horen als: 'een muziek installatie systeem.' Nou, ik weet niet wat voor les ze hier op de middelbare school krijgen, maar wij hebben dit allang gehad met techniek of natuurkunde.. Ik mis een beetje het geneeskundige gedeelte, maar goed.. Heb vandaag ontdekt dat de RTL gemist app het op mijn telefoon doet. Dus ben momenteel bezig alle afleveringen van GTST terug te kijken tijdens de colleges!
's Avonds weer lekker Westers gegeten bij ViaVia restaurant, dit schijnt heel bekend te zijn onder de toeristen. En daarna nog even de banana bar ingedoken. Ze herkenden ons nog van de vorige keer, en begonnen al te gillen toen ze ons zagen!

Dinsdag weer college (2 uurtjes), 's middags naar de immigration office en 's avonds weer een uitje. Gelukkig ging het bij de immigration allemaal heel voorspoedig, maar niet heus. Wat een bureaucratie heerst hier zeg! Toen we uiteindelijk al de benodigde papier hadden verzameld en ingevuld was het 14:02 uur, en ze sloten om 14:00 uur. 'Kom morgen maar weer terug.'
We zijn dit keer gaan eten bij een heel luxe restaurant met een super mooi uitzicht. En vervolgens hebben we een traditionele dans voorstelling gezien bij de prambanan tempel! Dit was heel mooi!

Woensdag hadden we eigenlijk 2 uur college, maar 1 uur was verzet, precies op het tijdstip dat wij naar de immigration office moesten om ons visum te verlengen. Na wat geregel hebben we uiteindelijk onze formulieren in kunnen leveren. Nu alleen vrijdag nog terug komen om te betalen en ons visum op te halen.
De rest van de dag hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen.

Donderdag (vandaag) hadden we weer 2 uurtjes college.. Ook zijn we naar de vogel markt geweest. Echt verschrikkelijk!! Kooien vol met vogels, vleermuizen, uilen, apen, honden, katten, hamsters, muizen, konijnen, vissen, een reuze slang (nog nooit zo'n grote gezien), eekhoorntjes, en ga maar door.. ELK dier hadden ze in een super klein hokje! Ik heb foto's dus zal die er binnenkort nog proberen op te zetten.

Aankomende dagen gaan denk ik heel snel voorbij. Morgen moeten we eerst ons visum ophalen, en daarna college.
Zaterdag hebben we een city-tour, georganiseerd door de universiteit.
Zondag gaan we de Merapi vulkaan beklimmen. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat zijn.. We beginnen 's nachts al met het eerste deel berg op. Als we dan bij een bepaalt plateau zijn aangekomen gaan we slapen, en 's ochtends weer verder klimmen om bovenop de vulkaan de zon op te zien komen. Daarna de weg weer terug. Het laatste stuk schijnt super zwaar te zijn, dus ik weet nog niet helemaal zeker of ik dat wel mee ga lopen. (Weet het wel zeker hoor, ga het niet doen, haha). In het totaal verwachten we ongeveer 3,5 uur over de heenweg te doen (tot aan het steile stuk).

En dan is het zo ver. Maandag naar Bali!! We zitten eerst 4 nachten in een surf hotel. We willen dan 1 dag Bali gaan verkennen en daarna 2 dagen surf lessen nemen. Vervolgens nemen we de boot naar de Gili eilanden. We gaan naar Gili Trawangan, een bounty eiland! We hebben een super luxe hotel, direct aan het strand. (Ontbijt wordt ook op het strand geserveerd). Het schijnt dat je hier super goed kan snorkelen, en er rijden geen auto's op het eiland. Alleen paardenkarren. Hier blijven we t/m zondag. Ik heb er echt super veel zin in!

Als we dan terug komen van onze mini vakantie hebben we nog 2 weken stage in het ziekenhuis en dan zit het er al weer op!

Tot snel weer! XX

• 09 Oktober 2014 - 21:46

Lianda De With:

Hoi lieverd,

Die reis van jou lijkt meer op vakantie dan een studiereis zeg! Zo wil iedereen wel naar Indonesië. Al was de 1e periode dan wel minder luxe.
    Bali klinkt geweldig, wel heel leuk dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar.
    Dat maakt alles zeker zo bijzonder!
    Geniet nog maar van al die mooie indrukken, ervaringen, plaatsen etc.
    Die neemt niemand je nog af.

Daarna moet je er nog even tegenaan in het ziekenhuis, ook weer leuk om mee te maken en dan....
    Naar huis!
    Tot schrijfs en heel veel liefs van mamma. Xx

• 13 Oktober 2014 - 11:48

Corry Schreuders:

Hallo Mirjam
    Even een berichtje van ons. Wat heb je weer heeeel veel dingen meegemaakt en gezien!!!
    We willen je een goede reis, en veel plezier toe wensen in Bali. Geniet er maar van hoor!!!

Liefs en groetjes.